Üdvözöljük Webáruházunkban !  BANKUS AUTÓ KFT

Nagyhalász, Arany János utca 130.

06-42-202-097, H-P: 8-12, 13-17-ig


                                       Megbízható minőségű termékek, kedvező áron.

Céges rendelés esetén az adószámot, a megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni.

Szállítási költség :  10000,- forintig  2450,- forint.  20 kg súlyhatárig. További szállítási Részletek.

A Weboldalunkon cookie-kat használunk szolgáltatásunk biztosításához.

A webáruházban feltüntetett termék árak bruttó kisker árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.


Forma 1 Hungaroring vonalvezetés

 

Forma 1 - Hungaroring

pálya térkép, pálya rajz

 

 

 

A Forma 1-ben az utóbbi időben a fő problémát az okozza, hogy túlságosan unalmassá vált. Ezt legfőképpen az okozza, hogy nincsenek harcok, nincsenek előzések a pályán. Hosszú körökön keresztül követik egymást előzési lehetőség nélkül, legföljebb a boksz utcai kiállásokra számítva próbálják meg leelőzni az előttük haladó autót. A biztonságot jelentő ideális, felgumizott pálya vonalról nem szívesen térnek le, mert az gyengébb tapadást, idő veszteséget okoz. Sajnos az utóbbi idők változtatásai ezen nem segítettek, a pályák ugyanolyanok maradtak és mivel a verseny autók között minimális a különbség a pályán a versengés elmarad.

Ezen lehetne segíteni a pálya vonalvezetésének átalakításával. Legjobb lehetőség a Hungaroring átalakítása, hiszen hazai pályáról lenne szó, a többi pályával ellentétben itt egyedül álló versengést, előzési manővereket, akció dúsabb versenyt láthatna a közönség.

A mostani pályán egy ívről lehet ráfordulni a boksz bejáratra, illetve a célegyenesre.

Így gyakorlatilag csak a célegyenes végére alakul ki előzési lehetőség:

 

 

 

 

Mostani pálya vonalvezetése, pályatérkép, pályarajz:

 

 

 

 

 Az új pálya tervezett vonalvezetése, pályatérkép, pályarajz :

 

 

 

 

Az új pálya elrendezés esetén a célegyenes előtti kanyarkombinációkban kiérkezve két ívről lehetne ráfordulni a célegyenesre, akár a két versenyautó egymás mellől kezdhetné a célegyenest, ami rögtön párharcot eredményezhetne.

A kanyarkombináció előtt a versenyző dönthetné el, külső vagy belső ívről akar–e ráfordulni a célegyenesre, a záróvonalak átlépése tilos , büntetést vonna maga után, például boksz utca áthajtásost, súlyosabb esetben kizárást. Lekörözésnél , kék zászlónál a lassabb versenyautó köteles lenne a jobb oldali sávot használni. Aki a bokszba akar behajtani az is köteles lenne a jobb oldali sávot használni.

Az edzéseken, illetve az időmérőn kötelezővé lehetne tenni egy versenyzőnek mindkét sáv használatát, megfelelő arányban, a tapadás, felgumizás érdekében.

A pályát bizonyos mértékben át kellene alakítani, a lelátókat is át kell építeni, viszont így sokkal több lelátót lehetne ide építeni, hiszen ez lenne az egyik legizgalmasabb rész a Hungaroringen, és akár az összes pályát figyelembe véve is.

Ez legalább annyira újdonságnak számítana, mint egy éjszakai verseny. És mivel az előzések ösztönzése a cél most a Forma 1-ben, érdemes lenne felvetni FIA-nál is, ahol a megfelelő elsőbbséget megkapná a Hungaroring, és megfelelő szabálymódosításokat is meghoznák.

Előbb-utóbb valamilyen megoldást fog keresni az FIA, miért ne lehetnénk ebben elsők. Az anyagi vonzata valószínűleg megvalósítható, hiszen annyi pénz folyik el feleslegesen ebben az országban, hogy abból évente több tucat ilyen átalakítást lehetne végezni.

 

A dokumentum saját készítésű, saját tulajdonú,  egészének, vagy egy részének bárminemü felhasználása csak a szerző engedélyével lehetséges.

 

Készült: 2008.november

 

Bankus Róbert